Sant Joan d’Alacant va ser present en la VI edició d’Alacant Gastronòmica, celebrada del 27 al 30 de setembre en la Institució Firal Alacantina (IFA). Este esdeveniment, la major fira experiencial gastronòmica d’Espanya, va reunir més de 78.000 visitants i 250 expositors, consolidant-se com un aparador clau per a la gastronomia i cultura de la regió.
La regidoria de Turisme va presentar un estand propi, oferint degustacions de productes típics, showcookings, i material promocional del municipi. Durant l’esdeveniment, l’edil de Turisme, Rosario Tomás Rodríguez, va destacar l’oferta gastronòmica local i va convidar als assistents a descobrir l’essència de Sant Joan. L’equip tècnic encarregat d’assistir als visitants va estar compost per Queein Valeria, tècnica de Turisme de l’Ajuntament, i Elvira, Agent de Desenrotllament Local, Ocupació, Comerç i Mercat, els qui van proporcionar informació detallada sobre el municipi.
En l’espai Assaborix Costa Blanca, Sant Joan d’Alacant també va organitzar un showcooking amb el Restaurant Almantoni, on els xefs Ángela Raya i Ali Goujane van preparar un arròs amb cocotxa ibèrica i verdures de temporada. Esta experiència es va complementar amb la degustació del vi Laudum Roure del Celler Bocopa, en col·laboració amb la Ruta del Vi d’Alacant, subratllant la històrica relació del municipi amb la viticultura, reflectida també a la Torre Ansaldo, un centre d’interpretació de l’horta i la música.
Durant les jornades de la fira, l’estand de Sant Joan d’Alacant va oferir degustacions de granissat de llima, orxata i gelat de torró d’Artesans Gelateria Robenove 1928, així com coca amb tonyina de la Pastisseria de Sant Joan i les creïlla Sant Joan de la Xurreria Xocolateria Sant Joan, totes elles molt apreciades pels visitants. A més, Hanami Cocktail va presentar les seues elaboracions, atraient a nombrosos assistents.
L’estand també va destacar pel seu marxandatge de Turisme Sant Joan, que incloïa rutes patrimonials, informació del municipi, llistes de carrers, i un receptari dels principals plats de Sant Joan d’Alacant. Les bosses de roba de cotó de Turisme Sant Joan van ser molt populars entre els visitants, els qui s’acostaven atrets pel contingut de les bosses, que incloïen marxandatge i un receptari amb codis QR per a accedir a vídeos explicatius, oferint així una experiència interactiva sobre la gastronomia local.
Enguany, l’estand va presentar una nova decoració, amb imatges actualitzades del municipi i recursos representatius, com la rotonda de Sant Joan amb el cor i la marca Turisme Sant Joan Prop de tot. Un dels punts àlgids va ser l’estrena del vídeo “Visita Sant Joan d’Alacant: Cultura, Festes i Patrimoni en un Passeig”, ja disponible en YouTube de Turisme Sant Joan, que convida a conéixer els atractius del municipi, des del seu patrimoni històric fins a les seues festes més emblemàtiques.
A més, Sant Joan d’Alacant va participar en un sorteig d’una cistella amb productes enològics, en col·laboració amb la Ruta del Vi d’Alacant, reforçant la seua vinculació amb el *enoturismo i destacant la qualitat dels vins locals.
Amb esta participació, Sant Joan d’Alacant reafirma la seua aposta pel turisme gastronòmic i cultural, posant en valor el seu patrimoni, les seues festes i el caràcter hospitalari que el convertix en un destí singular en la Costa Blanca.